Laatste week UCDavis - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van kelly hosman - WaarBenJij.nu Laatste week UCDavis - Reisverslag uit Davis, Verenigde Staten van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Laatste week UCDavis

Door: kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

15 April 2014 | Verenigde Staten, Davis

Alweer begonnen aan mijn laatste week bij UCD.. Gelukkig betekent dat ook dat ik dus nog niet weg ben, dus mooi nog tijd voor wat nieuwe patienten, leermomenten en ervaringen!

Even terug naar het weekend, waar ik was gebleven sinds mijn laatste blog ;-) Ik heb via de sportwinkel in de buurt een soort demo-abonnement waarmee ik alle tennisrackets uit de winkel kan uitproberen. Vrijdag ben ik dus weer terug gegaan om een nieuw paar op te halen en die 's avonds uit te proberen! Je mag gratis gebruik maken van de (verlichte) banen en ook mee doen met drop-ins (soort toss avonden) wanneer je wilt. Heel leuk ook om nieuwe mensen te ontmoeten! Er gaan veel mensen in hun eentje heen (ook buiten de drop-in tijden), dus er is altijd wel een tennis partner te vinden (of soms 3 om mee te dubbelen). Vrijdag avond dus een pittig wedstrijdje gespeeld en daarna doodop mijn bedje in gekropen..

Zaterdag ochtend naar drop-in geweest met Brian! Erg gezellig en met bijzonder mooi weer natuurlijk al helemaal genieten! Daarna snel gedouched en omgekleed om (net optijd) downtown te zijn voor de parade/intocht van de 100e Picnic Day 2014! Er waren letterlijk duizenden mensen, winkeltjes, kraampjes, ballonnen, popcorn etc etc. Amerika op zijn "best" zullen we maar zeggen. Misschien wat 'over the top' maar daarom misschien wel extra leuk. We hebben daar ook Daxie races gezien en demo's voor flyball en schaapshonden. Halverwege de middag was er ook een super spannende baseball wedstrijd waarbij wij tussen alle blauwe Davis (Aggies) supporters ook ons steentje hebben bijgedragen aan het applaus! ;-) Aggies won!
's Avonds was ik nog uitgenodigd voor een barbeque bij Dereck (van tennis), wat ook weer helemaal in het Amerikaanse thema was gekleed. Bud's beer, smores, steaks, music en een goed opgestookt vuurtje. Tsja, ook dat was weer.. gezellig!

Zondag even tijd om de spierpijn er uit te sloffen. Samen met de hond Emmy en Natascha (de deense studente die de eerste 3 dagen in "mijn" kamer zat). Ze was naar Texas geweest voor een tweede externship en was het weekend terug gekomen naar Davis om wat vrienden op te zoeken. Texas was kennelijk een stuk minder leuk dan Davis, maar gezien zij in de paarden branche zit was het wel weer een nieuwe ervaring (met rodeo's and what not). Leuk weer even te kletsen dus!

Gisteren was een super busy monday morning! Ik was on-call vanaf 6 AM (de ochtendienst). Dus was al vroeg in de kliniek. Daarna hadden we 6 nieuwe patienten en een waslijst aan returns (chemo patienten of checkups). Maar toch liep alles soepel genoeg om alle patienten optijd te kunnen zien en alles af te krijgen. Ik had een interessante case van een kleine pitbull met een grote (7cm) massa in zijn hart. We hebben een hart echo gemaakt en een plan gemaakt voor chirurgie. Het hart beweegt namelijk te veel voor bestraling (dan beschadig je te veel omliggend weefsel). Met chirurgie willen we dan een zogenaamde " cardiac window" maken. Deze hond had door zijn aandoening namelijk vloeistof in zijn hartzakje ontwikkeld. Als je hier een gat in maakt, kan de vloeistof er uit lopen en kan het hart weer beter pompen. De vloeistof loopt dan uit naar de longen waar het meer capaciteit heeft om weer opgenomen te worden in de vaten.
's Avonds nog afgesproken met Lindsay om te tennissen, maar ze was wat later dus ik was vast gaan inspelen op de baan. Toevallig was er net een tennisles afgelopen en de tennisleraar vroeg of ik het misschien leuk vond om intussen een paar tips en technieken bij te leren! Even een uurtje prive les gehad dus! En daarna nog gedubbeld ;-)

Ik ben nu nog in de kliniek (even een verassende pauze!), maar heb vanavond af gesproken om naar de drop-ins te gaan. Als ik terug kom in nederland zijn mijn tennis skillls vast verbeterd!

Ik moet mijn patient nu naar de radiologie afdeling brengen! Dus dat was het weer voor nu!

Byebye!

  • 16 April 2014 - 14:59

    Mama:

    Time of your life....lijkt mij. Wat een gezellig en interessant omgeving. Wat vliegt de tijd voorbij dat je al in de laatse week zit. Haast niet te geloven. Maar het hele avontuur is nog niet voorbij, dus wie weet wat de volgende stap brengt. We hoeren het graag in deze manier!
    Veel liefs

  • 22 April 2014 - 05:08

    Inge Jansen:

    Wauww! Klinkt allemaal super en leerzaam Kel! Ondanks dat ik zelf intens aan het genieten ben in Nieuw Zeeland ben ik hier wel een beetje jaloers op ;) Blijf inderdaad maar mooie verhalen posten en ons op de hoogte houden! Ben ook echt heel erg benieuwd naar je verhalen zodra we allebei weer op Nederlandse bodem staan :)
    Enjoy nog even daar, en geniet vooral ook heel erg van je rondreis, even lekker beetje rust pakken ;)
    Natuurlijk ben ik ook wel benieuwd naar je tennis skills als je weer terug bent in NL :P Moeten we maar eindelijk even een potje tegen elkaar gaan spelen haha..

    Liefs Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 12862

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: