Terug van weg! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van kelly hosman - WaarBenJij.nu Terug van weg! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Terug van weg!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

02 Mei 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Weer terug in de bewoonde wereld, dus even tijd om lekker bij het zwembad te liggen en een blogje te schrijven!
Ik ben nu in Las Vegas, waar ik een week geleden nog geen idee had van de ongelofelijk mooie reis die mij te wachten stond...

Na een paar intensieve en leerzame weken, was het eigenlijk wel fijn om even op "vakantie" te gaan. Ik ben dus met de Amtrak trein van Davis naar Los Angeles gereisd (14 uur! En "maar" 1 uur vertraging). Hoewel het natuurlijk met het vliegtuig veel sneller zou zijn, was deze manier van reizen aanbevolen om meteen meer van Californië te kunnen zien. En dat heb ik zeker! De trein had super royale (business class achtige) stoelen en een restaurant. Er was ook een soort uitzicht coupe dat leek op een soort rijdende serre. Het hele dak was dus voorzien van ramen, heel bijzonder! Vooral tijdens de zonsondergang en vlak langs de kust!

Gelukkig was het hotel niet ver meer, dus met een korte taxi rit kon ik inchecken ( en een gratis upgrade van kamer gekregen omdat mijn airco niet werkte ;-) ).

De volgende dag een bezoekje aan Venice Beach gebracht; bekend om de boulevard met alle straat artiesten en kunst. Hele leuke sfeer en lekker op het strand gelegen! De zee was wel een beetje te koud, dus meer dan twee tenen hebben het water niet geraakt ;-) ook niet zo erg want ik was al tevreden met het uitzicht op alle surfers daar!

De volgende ochtend al om 5.45 uur de wekker voor vertrek richting Las Vegas! Een korte rit vergeleken met de mijlen die we nog af zouden leggen de volgende dagen!

Zo hebben we vele plekken bezocht, met als hoogtepunten: Hike door arches national park (bijzondere rotsformaties in rood steen en mijlen ver uitzicht over vlaktes tot de besneeuwde bergen. De grootste boog is nu zo ver uitgesleten dat het waarschijnlijk binnenkort in zal storten!), bezoek aan mount rushmore (monument met de 4 gigantische stenen beeldhouwwerken van de presidenten George Washington, Thomas Jefferson, Theodore Roosevelt en Abraham Lincoln. Hoewel het nooit echt af is gemaakt, zal er niet meer aan worden gewerkt, maar het was al erg indrukwekkend en leuk om een keer in het echt te zien!), vlak bij was ook het crazy horse memorial (gemaakt om de cultuur van de indianen te eren en een soort wraak op het mount rushmore monument. Als het af is, is. Het werelds grootste sculptuur. De presidents hoofden zijn er dan vergeleken niets meer bij! Maar dat zal nog eindeloos duren, want ze accepteren geen donaties van de staat, omdat dat het principe van wraak dan tegen werkt.. Mooi om te zien, maar inderdaad nog lang niet af!), ook mooi dwars door de mooie besneeuwde Rocky Mountains, en natuurlijk Yellowstone National Park (toch echt het allerhoogste hoogtepunt! Zo ontzettend mooi, met geisers, mudpots, warmte bronnen met alle kleuren van de regenboog door bacteriegroei en Wildlife zoals bisons, beren, koyotes etc! De sneeuw lager op sommige plekken nog, wat het extra bijzonder maakte door verschil in water en lucht temperatuur. Vooral in de ochtend hing er dan een mooie mist over het water!), daarna via Teton National Park en de Jackson holes (beide ook prachtig, en veel Wildlife!), naar salt lake city ( aparte stad met grote invloed van een soort new age jehova getuigen. Wel hele mooie architectuur en een mooie capitol State building).
Wat toch extra opviel tijdens deze reis waren de verschillen tussen de verschillende staten. Het type inwoners (western cowboys, Indians, Jehova's, farmers etc) en veranderende landschap (bergen, landbouw, steden) en temperatuur (van -10 graden Celsius tot 36 graden in las Vegas!).

Na deze ruim 6000 mijl en 9 staten (Californië, Nevada, Arizona, Utah, Colorado, South Dakota , Wyoming, Montana, Idaho) op de teller kan ik toch echt concluderen dat het een fantastische reis was die ik iedereen kan aanbevelen! Amerika heeft dan misschien geen lange, maar wel een unieke geschiedenis, en onbeschrijfelijk mooie natuur!

Gisteren nog afgesloten met een nachttour en wat casino-faal-fun (uiteindelijk 3 dollar verloren...). Vandaag dus even een dagje aan het zwembad en een show in het circus circus hotel. Straks word ik opgehaald voor een sunset tocht te paard langs de grand canyon! Schijnt heel mooi te zijn nu met dit zonnige warme weer! Daarna is er een barbecue bij kampvuur op de ranche! Ben benieuwd!

Morgen vlieg ik dan naar mijn allerlaatste bestemming: san Francisco, waar ik mijn tweede externship ga volgen. Erg veel geluk gehad dat de ouders van Petra (student van UC davis) in SF een heel mooi groot huis hebben en dus de logeerkamer hebben aangeboden! Ze zijn nu zelf op rondreis in Europa, maar vonden het geen probleem als ik zou komen! Meteen de sleutel gekregen en ik hoef alleen de plantjes water te geven en post binnen te halen! Kennelijk hebben ze meerdere panden (zij is makelaar en hij investeert in huurwoningen oid). Het is gelegen in een sjieke buurt vlak naast het golden gate park en de "painted ladies" (rijtje beroemde victoriaanse huizen). Dus dat zit wel goed! En natuurljk veel fijner dan in een hotel voor 3 weken!

21 mei land ik weer op Nederlandse bodem! Ik ga dus nog even genieten!
Tot snel!

• 03 Mei 2014 - 18:37

Mama:

Alweer een prachtig beschrijvng van alles dat je beleef Kelly: super fijn dat het zo heeft uitgepakt en je kon zo veel zien. We missen je wel hoor! Hopelijk is de stage in het ziekenhuis net zo leerzaam als de vorige ervaring. Veel liefs Mama en Papa (vanuit Rome!)

• 05 Mei 2014 - 21:30

Anna: