Coming home! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van kelly hosman - WaarBenJij.nu Coming home! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Coming home!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Daar is ie dan! Mijn laatste blog van deze reis... De tijd is zo ontzettend snel gegaan!

Gelukkig had ik tijdens het tweede deel van mijn rotation wat meer gevoel voor de manier waarop de praktijk georganiseerd was en hoe het patiënten computer programma in elkaar stak. Daardoor werd het voor mij leuker en makkelijker om de patiënten te kunnen volgen zonder ze terug te zien. Eerder kon ik namelijk niet goed volgen wat het plan was, of "wie" er binnen kwam. Door het computersysteem efficiënt te gebruiken kon ik in mijn pauzes snel inlezen over de volgende patiënten en eind van de dag lezen wat er bijvoorbeeld uit de bloeduitslagen was gekomen of de röntgenfoto's beoordelen. Ook stond er het plan in en follow up voor de volgende afspraken. Daarmee heb ik gelukkig veel meer cases goed kunnen volgen en de korte tijd die ik had voor vragen kon ik dan veel beter besteden!

Zo heb ik ook een paar keer met Andrew röntgenfoto's kunnen beoordelen (zelfs een hagel/kogel bij een kat gevonden in zijn rug waardoor de achterpoten verlamd waren!), wat erg leerzaam was!

Er is ook een golf aan patiënten met meatball-poisoning binnen gekomen. Waarschijnlijk zijn die stukken gehaktbal met gif expres neergelegd door bewoners die een hekel hadden aan katten of dieren. Dat gebeurt hier kennelijk wel vaker.. Heel sneu. Helaas duurde het even voordat we er achter waren wat precies het vergif was, dus we hebben een aantal katten niet kunnen redden, maar daarna gelukkig de rest wel. Het lijkt nu weer "over" te zijn..

Al met al heb ik zo ontzettend veel gezien, dat ik vandaag nog (gister mijn laatste dag) bezig ben om ziektes en behandelingen e.d. op te zoeken op internet. Ik vind het altijd wel leuk om dan ook wat meer achtergrond informatie te hebben en de logica achter de gekozen behandeling of diagnose te vinden!

Verassend genoeg heb ik ook nog wat vrije tijd gehad, en gezien er hier verder niemand thuis was, ben ik zelf op "tour" geweest in san francisco! Zo ben ik naar de Academy of Sciences geweest, wat een groot museum is met allerlei wetenschappelijke snufjes en verhalen. Er was ook een speciaal thema over aardbevingen met een simulator van de twee grote aardbevingen in SF. De stad ligt namelijk precies op de overgang tussen twee aardplaten, dus er is een risico op een nieuwe grote beving. De simulator was een woonkamer setting (met een aantal handvaten om aan vast te houden) en het leek heel echt! Best bizar..
Daarnaast ben ik ook nog een middagje naar Alcatraz Island geweest! Ik was toch eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het er van binnen uit zag en hoe het daar allemaal werkte. Erg indrukwekkend! Er was ook een park ranger die het hele verhaal van de beroemde ontsnappingen uitlegde. Wel bijzonder om dan ook midden in de "scène" te zitten! Ze hadden ook hele slimme regels en trucs om de gevangenen onder controle te houden. Zo kregen ze bijvoorbeeld heel erg goed te eten (zelfs turkey voor thanksgiving en eieren met worst voor ontbijt etc). Als er dan een gevecht was geweest of een staking dan haalde ze die "privilege" voor een hele tijd weg, waardoor ze dan werden gestraft. Werkte kennelijk erg goed! Er was daarna nog een vrouw die de dochter was van een van de commandanten op het eiland. Zij was op het eiland opgegroeid (haar moeder werkte in de moestuin). Wat een leven....

Uiteraard is SF ook de ideale stad om te shoppen, lekker te ontspannen met een manicure en een goede bioscoop film. Daar heb ik dus ook maar gebruik van gemaakt! Hoewel samen natuurlijk leuker is dan alleen, kan ik toch weer ontspannen terug naar Nederland.

Vandaag ben ik nog gaan kijken bij de Bay to Breakers 12k hardloopwedstrijd! Vroeg uit de veren dus, want de start was al om 8 uur! Gelukkig kwam de route 1 block van het huis langs, dus dat scheelde wat tijd ;-) het is een jaarlijks event met veel ongeschreven tradities en een complete afsluiting van de wegen dwars door SF. Zo komen er na de elite runners allerlei mensen in costuums, hardlopers met kinderwagens en ook wat mensen naakt. Er is ook een centipede ( duizendpoot) divisie, waarbij een groep met korte touwen aan elkaar geknoopt moeten lopen! Dit jaar was er een ban op alcohol, maar zelfs de agenten waren sceptisch over het toepassen van deze regel, maar kennelijk loopt het regelmatig uit de hand door dronken mensen. Wel erg grappig om te zien!

Dus... Morgen inpakken en een cadeautje zoeken voor Priscilla en David, die inmiddels dus weer thuis zijn. en dan..... coming home!

  • 19 Mei 2014 - 08:07

    Christine:

    En wij verheugen ons op je weer thuis te hebben en alle foto's en verhaeln te zien en horen!
    Goede reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 2000
Totaal aantal bezoekers 12860

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: