Na regen komt zonneschijn, toch? - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn, toch? - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn, toch?

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

07 December 2009 | Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Na regen komt zonneschijn? Hmm ik moet zeggen dat ik daar niet veel van heb gezien hier in Schotland. Het is eerder na regen komt nog veel meer regen. En tegen de tijd dat het eindelijk is opgehouden met regenen, is het alweer donker! Tsja ik moet wel zeggen dat het nogsteeds wennen blijft. Gelukkig is iedereen hier al druk bezig met de voorbereidingen voor kerst, dus ook alle huizen en tuinen zijn voorzien van bijzondere lichtshows en kerstmannen, wat het weer een stuk gezelliger maakt. Ook cadeaus worden ruim van tevoren ingeocht, maar helaas kan ik daar zelf niet aan mee doen (behalve dan een klein cadeautje voor mijn bijna-jarige paps!). Ik zit namelijk met mijn koffer al op de maximale 20 kg!

Zaterdag had laura gevraagd of ik met haar, Oygen, haar moeder en een vriendin(die voor een weekendje was overgevlogen) naar de Highlands/Loch Ness Meer wilde gaan. Het schijnt daar heel mooi te zijn en zeker de moeite waard om te gaan. Helaas was ik al eerder door Janet gevraagd om in te vallen bij de hockeywedstrijd. Ze hadden namelijk spelers te kort, dus ik kon niet afzeggen. De wedstrijd was wel leuk, maar niet bijzonder. Het was uiteindelijk 1-0 geworden (voor de Fjord Borders natuurlijk ;) ).
Zondag bleek het tripje naar de Highlands niet zo succesvol te zijn als gedacht. Ze waren om 9am vertrokken om naar planning 3 uur later aan te komen. Uiteindelijk hebben ze er bijna 5 uur over gedaan vanwege de zware regenbuien onderweg. Ze hebben toen een uurtje gewandeld in de stortregen tot het donker werd. Over de terugweg hebben ze ruim 6 uur gedaan, dit keer door een combinatie van regen en file... Niet ideaal dus!
Behalve wat boodschappen hebben we op zondag niet veel gedaan.

Vandaag was het weer een drukke maandag in de praktijk (voor mij de leukste dagen!). Ook een paar interessante operaties gezien, van o.a. een hond met een gescheurde knieband die we kunstmatig moesten vervangen. Andy had dit nooit eerder gedaan en had daarom John gevraagd om het hem (en mij en Louise) te leren. Het zag er na afloop heel goed uit en waarschijnlijk zal de hond de poot weer normaal kunnen gebruiken.
Louise zal morgen de foto's van Zuid-Afrika meebrengen met een lijst met tips en contacten (in mijn vorige blog heb ik verteld dat zij toevallig op hetzelfde project is geweest). Altijd handig en leuk om vast een idee te krijgen van hoe het daar zal zijn!

Overigens klopt 'na regen komt zonneschijn' toch wel een beetje, want na de slechte berichten van de universiteiten Nottingham en Bristol kreeg ik ook een bericht van Nottinghams School of Pharmacy. Ik heb mij daar aangemeld als plan B, voor het geval dat het zowel in de UK als Nederland niet lukt om diergeneeskunde te studeren. Nottinghams School of Pharmacy schijnt een top-opleiding te zijn met mogelijkheden om (max)2 van de 4 jaar in Malaysia te studeren. Een heel goed tweede alternatief dus, hoewel ik wel heel verdrietig zou zijn als diergeneeskunde niet lukt. Tsja, blijven duimen dus en we zullen zien waar het schip strand. Ik heb in ieder geval al enorm veel geleerd en er komt vast nog veel meer bij.

Dat was het weer, heel veel liefs en groetjes vanuit Schotland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Galashiels, Edinburgh

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

SAC lab

13 December 2009

Dagje Edinburgh

10 December 2009

Greenside Vets

07 December 2009

Na regen komt zonneschijn, toch?

04 December 2009

Wat een week..
kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 12880

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: