Dagje Edinburgh - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu Dagje Edinburgh - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Dagje Edinburgh

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

13 December 2009 | Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Vrijdag was dus alweer mijn laatste dag bij Greenside. Heel jammer, want er waren een paar interressante onderzoeken gaande waarvan de uitslagen pas volgende week bekend zouden zijn. Die kon ik dus niet meer volgen. Ook waren er twee andere studenten, maar die deden eigenlijk niet veel anders dan bij de administratie op een stoel zitten. Daar had ik dus weinig last van. Later op de ochtend kwam er nog iemand met een schaap langs. Het was erg benauwd en de eigenaar vermoedde dat het longontsteking had. Na een kort onderzoek bleken niet de longen, maar de luchtpijp het probleem te zijn. Het had een soort abces dat tegen de luchtpijp drukte, waardoor het moeilijk kon inademen. Een hoge dosis antibiotica moest ervoor zorgen dat het abces weg zou gaan en de luchtweg weer vrij kwam. Het was wel heel bijzonder want de buitenste laag van zijn vacht was bevroren! Het had namelijk de nacht ervoor geregend en daarna flink gevroren. Gelukkig was het alleen de buitenste laag en voelde het dieper in de vacht zelfs lekker warm!
Aan het eind van de dag heeft Louise mij nog al haar foto's laten zien van haar reis naar Zuid-Afrika (ze was op precies hetzelfde programma geweest als waar ik heen ga) en er leuke dingen over kunnen vertellen.

Gisteren ben ik naar Edinburgh gegaan. Ik was daar namelijk nog niet echt geweest (behalve de eerste dag toen ik helemaal bepakt opzoek was naar bus X95... niet echt veel van de stad gezien dus). Laura had mij nog een paar goede tips gegeven, vooral het bezoeken van het kasteel. Ze zei dat een rondleiding erg lang duurde (en al gauw erg saai werd), dus dat ik beter zelf kon rondlopen. Dat heb ik dus als eerste gedaan en er waren meer dan genoeg info bordjes om te lezen (ook daar heb ik de helft van overgeslagen, want er was nog genoeg te zien en te doen in deze stad!). Ik vond het wel heel indrukwekkend om te zien, maar helaas was het uitzicht iets minder. Het was namelijk erg mistig!
Daarna ben ik naar de German Christmas Market geweest, een rondje gedaan op de schaatsbaan (heel grappig met z'n allen op zo'n baan midden in het park), wat winkels in geweest, de starbucks in gedoken om op te warmen (wat moesten we toch zonder?) en een cadeautje gekocht voor mijn bijna jarige paps. Om 5 uur was het alweer helemaal donker, dus nog veel mooier omdat alle kerstverlichting aan was! Vooral de kerstmarkt was heel gezellig en er was ook een mega kerstboom!

Vandaag weer een rustige zondag ingelast met alleen het doen van de was en (mijn laatste!) boodschappen. Laura gaat woensdag ochtend al weg, dus ze was al druk aan het inpakken (met name cadeaus). Ook was er nog tijd om wat meer foto's te maken van de omgeving als herinnering aan Gala.
Morgen is mijn eerste dag op het Lab. George is kennelijk in Edinbugh dus kan me geen lift geven. Als het goed is komt Louise (van Greenside vets) nog even langs om de afgedrukte foto's van Zuid-Afrika af te geven. Hopelijk wordt het weer een hele andere, maar net zo leuke, ervaring als ik hiervoor heb gehad!

  • 14 December 2009 - 07:17

    Mama:

    Ook een aventuur of een grote stad alleen te ontdekken. Moedig dat je, ondanks koud weer, doorgezet hebt want anders heb je het gevoel "waar ben ik nou geweest". Afronding van alles zou ook wel vreemd zijn maar we verheugen ons wel om je teurg te zien en verhalen in het echt ook te horen!
    Liefs Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Galashiels, Edinburgh

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

SAC lab

13 December 2009

Dagje Edinburgh

10 December 2009

Greenside Vets

07 December 2009

Na regen komt zonneschijn, toch?

04 December 2009

Wat een week..
kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 12896

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: