shimongwe project - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu shimongwe project - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu

shimongwe project

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

10 April 2010 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Ik zit nu ruim anderhalve week bij het tweede project, maar we hebben al zo veel gedaan dat het lijkt alsof we hier al veel langer zijn!

We hebben al meerdere nyala's moeten vangen voor relocatie, maar dat is nu een routine klusje geworden. Gewoon tussendoor, als we even tijd hebben!
Verder hebben we ongeloofelijk avontuurlijke nachten gehad toen we bijvoorbeeld een cheetah moesten darten om een draad te verwijderen dat om zijn nek vast was komen te zitten. We reden toen door het Game Reserve met twee jeeps waarvan wij met zn 4en en de dierenarts Chap zaten en de parkeigenaar in de andere. We zijn toen dwars door de struiken en tussen de bomen door met spotlights op zoek gegaan naar sporen. Toen we de cheetah hadden gespot, moesten we heel stil zitten en wachten op het juiste moment. Opeens een "PAF" en krakende takken, wat betekende dat Chap de dartpijl (met narcosemiddel) precies goed had gericht. Na 3 minuten is het ingewerkt, maar 3 minuten in het donker midden in het park is best spannend! Daarna moesten we razend snel door de struiken scheuren om de cheetah te vinden voordat het middel was uitgewerkt. Heel gaaf!
Helaas de eerste keer niet gevonden, maar de volgende nacht opnieuw geprobeerd. Deze keer moesten we met zn 3en op de auto slapen met matjes en slaapzakken en Chap en Sam (4e volunteer) sliepen op de grond. We moesten heel alert blijven voor olifanten en leeuwen, dus hield de parkwachter de wacht terwijl wij tot 3 uur 's nachts konden slapen. Toen eindelijk succes en hebben we de cheetah kunnen bevrijden!

Morgen TB testen op buffels. 4.30 uur in de ochtend vertrekken we. Ik ga nu dus slapen!

binnenkort zal ik wat fotos uploaden!
xxxx

• 10 April 2010 - 16:13

Mama:

Wat ongeloofelijk spannend zeg! Al dat nachtwerk -voor iemand die toch waker is s'nachts soms, misschien voor jou niet zo'n probleem. Maar slaap je dan overdag? Wat mooi dat je de dieren zo kunnen helpen!
    liefs Mama

• 10 April 2010 - 22:48

Dick En Noor:

Hoi Kel! Net even 'bij-gelezen', tjemig wat klinkt dat allemaal supergaaf, en -avontuurlijk! We hebben net 'je family' over gehad voor pasen: mama en anna maar 1 nachtje, maar papa en Tim bleven wat langer! Zij hebben met Dick en de meiden hier gemountain-biked, en kwamen echt als moddermonsters terug. Maar wel met very big smiles! Met Tim, Stef en Floortje nog gebowld, tja, allemaal nogal boring natuurlijk als je dat met jouw avonturen vergelijkt! We misten je wel hoor! Maar wel heerlijk te weten dat je het zo naar je zin hebt in het verre Afrika! Geniet met volle teugen, lots of love, Noor, Dick, Stef en Floortje

• 12 April 2010 - 09:01

Helen En Bob:

Geweldig om over je avonturen te lezen! Wij zijn eerder in Tanzania op safari geweest, dus het veolt net alsof we er zelf bij zijn. Groovy! Geniet ervan, meid, en take good care of yourself.
    Liefs, Bob en Helen

• 13 April 2010 - 08:03

Peter En Monique:

Hi Kelly,ben er even goed voor gaan zitten om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt. Jemig wat ben ik onder de indruk, had geen idee dat je zulke bere gave spannende dingen deed. Als je terug bent willen we natuurlijk alle foto's zien en verhalen horen. Hier in ons kikkerlandje zijn de mannen bezig de boten vaar klaar te maken voor het nieuwe seizoen.Heel wat anders dan een nachtelijke Jeep safari om een cheetah te vangen. Lieve Kelly, pas goed op jezelf en geniet van het avontuurlijke leven.
    liefs Peter, Monique , Jeffrey en Patrick

• 13 April 2010 - 08:03