Shimongwe Vet Project - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu Shimongwe Vet Project - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Shimongwe Vet Project

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

04 April 2010 | Zuid-Afrika, Gansbaai


Ik doe altijd erg mijn best om mij blog zo goed mogelijk bij te houden, maar ik zit inmiddels op een nieuwe locatie: En ik dacht dat internet bij de Shark Project langzaam was, maar hier is het dus bijna onmogelijk: maargoed ik zal kijken hoe ver ik kom!

Mijn laatste paar dagen in Gansbaai waren net zo gaaf als de afgelopen paar dagen waren geweest, maar een paar extraatjes als dolfijnen en walvissen rond de boot en twee uitstapjes op en vrije middag maakte het helemaal af.
De dolfijnen en wavissen zijn heel zeldzaam rond dit gebied omdat het water hier meestal te koud is, maar vlak voor mijn vertrek liet een groep van zo’n 20 dolfijnen vlak naast de boot zien! Ook 3 walvissen kwamen behoorlijk dichtbij! Fantastisch mooi!

Omdat we voor mijn vertrek nog wat leuks in de omgeving wilden doen; had Andreas twee uitstapjes voor ons geregeld: De eerste was een bezoek aan de penguincolonies in een super mooie omgeving vlak bij een oud vissersdorpje: Er waren echt miljoenen penguins!
Het tweede uitstapje was twee dagen later naar het zuidelijkste puntje van afrika: daar waar de Atlantische- en Indische oceaan samenkomen. Heel mooi en bijzonder om te staan!
Daarna zijn we naar de haven gereden om de stingrays/reuzen pijlstaartroggen te voeren. We moesten ze toen eerst naar de kant lokken met een paar sardientjes en daarna konden we het water in tot kniehoogte. Ik ging eerst met Andreas. Ik moest toen op mijn knieen zitten en een paar vissen op mijn platte hand houden. Ze kwamen dan met hun 150kg tegen je aan gebotst en zogen zo de vis van je hand! Woa best eng! Gelukkig zat Andreas vlak achter mij, dus werd ik niet omver geduwd ;)

Ik moet het nu echt kort houden, maar zit na een vlucht naar Johannesburg en een autorit van 8 uur vlakbij het dorpje Hluhluwe. We werken in phinda Game Reserve en hebben al heel veel bijzondere dingen gedaan! Een leeuw getest op tuberculose om herplaatst te kunnen worden waarbij ik zelf ook mocht injecteren! een luipaard een tracerband omgedaan, nyalas gevangen voor relocatie (waarvan ik er eentje de antistof mocht geven om hem wakker te laten worden. Dat moet hel precies in een oor-ader!) en nog meer at ik niet mag noemen ivm privacy wetten.
We hebben hier wel een soor watertekort, dus douchen met een bodempje water en afwassen moet ook heel zuinig! Hierdoor realiseer je je wel heel goed hoe veel water je eigenlijk gebruikt op een dag..

We zijn in onze vrije uren ook nog naar een Zulu Village geweest. Dat is een Afrikaanse stam die nog heel primitief leven. We hebben toen vanalles geleerd over hun taal en cultuur en een rondleiding in hun dorpje. Hele mooie rieten hutjes! Als afsluiter lieten ze ons een traditionele dans zien, waar zelfs de kleinsten aan meededen!

Alles verder goed, volgende keer hopelijk meer tijd online wanneer we niet meer met 7 volunteers zijn!

groetjess

  • 04 April 2010 - 19:24

    Mama En Papa:

    Samen net gelezen - zo spannend als de laatste dagen bij Kaapstad waren lijkt het net hetzelfde te zijn in je nieuwe locatie. We kunnen het mooi vertellen aan Grandma en Grandpa - ze zijn super geinteresseerd!
    Liefs vanuit engeland van ons allemaal.
    Mama en Papa

  • 04 April 2010 - 19:33

    Grandma:

    I´m pleased that you are having such a wonderful time Kelly! I find it very interesting to hear about all the things you are doing- but I think you will find Sammy a little on the docile side comapred to a lion!
    Love from Grandma and Grandpa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 12907

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: