Bundox Camp@ hoedspruit - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu Bundox Camp@ hoedspruit - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Bundox Camp@ hoedspruit

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

24 April 2010 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Zoals beloofd een berichtje vanuit Hoedspruit!

Woensdag ochtend ben ik met de taxi naar Richards Bay gereden om vervolgens met het vliegtuig terug naar Johannesburg te vliegen. Het was wel grappig want Richards Bay Airport was echt heel erg klein! Er was 1 incheckbalie en 1 gate! Geen borden dus en nauwelijks personeel. Ze hadden niet eens mijn vluchtgegevens nodig, want er ging maar 1 vliegtuig! Gelukkig hadden ze nog wel goede securitychecks ;)
De vlucht duurde zo'n twee uur; net genoeg om nog even bij te slapen. Eenmaal op Johannesburg Airport werd ik opgehaald door een B&B waar ik voor de nacht zou blijven. De kamer was prima, maar wel (verassend) koud! Niet echt lekker geslapen dus, zeker omdat ik om 5 uur alweer werd opgehaald om in 10 (!) uur naar Hoedspruit te rijden...

De rit was wel heel mooi. We stopten op diverse plekken als Gods Window, The Potholes en de Canyon. Allemaal met ongeloofelijk mooie uitzichten die eindeloos ver door leken te lopen! Heel gaaf!

Eenmaal bij het kamp waren de andere students er nog niet, dus ik had gelukkig even tijd om een beetje rond te kijken. We slapen namelijk in een soort hutjes/tenten die op plateautjes zijn gebouwd. Je kunt er wel gewoon in staan en er zijn twee comfortabele bedden. Er zijn zelfs stopcontacten in iedere tent! Verder hebben we een hele grote Braii (BBQ) plaats en een groter huisje waar de keuken e.d. is. We slapen alleen wel midden in de Gamereserve, dus het is niet onmogelijk dat er zo nu en dan een impala of baboon langs komt lopen!
De andere 5 zijn allemaal wel aardig, hoewel de meeste wel wat ouder zijn. We zijn met z'n drieen voor het Shimongwe project en de andere drie zitten bij het Bundox Gamecapture team. Overdag splitsen we dus, maar het is wel gezellig om dan onze avonturen weer te delen bij het kampvuur aan het eind van de dag. Steve komt uit Capetown en weet dus precies hoe je moet Braii-en! Heel handig dus, en lekker! Probeer eens een gepofte ui! Mmmm!

Gisteren hebben we een Cheetah onderzocht die om onbekende redenen zijn evenwicht verloor en zich vreemd gedroeg. Helaas hebben we (ook onder narcose) niks kunnen vinden. Waarschijnlijk gaan we dus nog een keertje terug om het verder te onderzoeken. Het blijkt wel bij steeds meer Cheetahs voor te komen...

Dat was het voor nu. Ik heb maar 30 min/20 Mb omdat ik in een internet cafe zit. Helaas zal fotos uploaden dus (weer) niet lukken.. Misschien kan ik het nog proberen in de dierenartsenpraktijk waar we zo nu en dan werken (als er geen wildlife vetwork te doen is).

Heel veel liefs en groetjes van mij xx

• 24 April 2010 - 09:13

Mama:

Even weer `settelen` dus en hele neiuwe dingen beleven. Fijn om te horen dat de overgang naar het nieuwe plek goed ging en wij verheugen ons op je volgende blogje!
    Liefs Mama