Kan u vir my 'n voorskrif uitskryf? - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu Kan u vir my 'n voorskrif uitskryf? - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Kan u vir my 'n voorskrif uitskryf?

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

24 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Gansbaai

Even rust, even tijd voor een update...

Inmiddels is er weer een nieuwe volunteer bij gekomen: de nederlandse Linda! Heel toevallig dat ze ook nederlands is, want white shark projects heeft in al die jaren bijna geen nederlanders gehad, en nu twee! Sander, buurman, was dan ook heel blij want hij kent 1 nederlands woord: kaaskop! Haha, dat horen we nu dus elke keer als we hem zien ;)
maargoed, ik heb nu dus de taak om Sara en Linda zo veel mogelijk te leren voordat ik over een paar dagen vertrek naar Johannesburg. Gelukkig heb ik op de boot ook nog genoeg tijd om de klanten te vertellen over de haaien!

Eergisteren bedacht ik me pas dat ik nog Malaria-pilletjes moest hebben voor de twee maanden in het Kruger National Park. Ik dacht dus heel makkelijk een apotheek in Gansbaai binnen te stappen en om een berg van die dingen te vragen, maar dat ging dus niet. Ik kon ze alleen op doktersrecept krijgen. Oei! Gelukkig zitten we hier niet diep in de bush-bush, dus was er een dokter in de buurt waar ik terecht kon. Toch enigzins zenuwachtig omdat ik niet wist wat ik kon verwachten bracht Julia mij erheen. Gelukkig kon ze me helpen met inschrijven waarna een aardige dokter mij opriep. Ik kon kietzen uit:
1. Een tabletje waar er een kans was dat je psychisch gestoord kon worden. Hij vertelde heel droog dat mensen met uitstekende gezondheid, net als ik, in een psychiatrische inrichting terecht waren gekomen door dit medicijn (slik...ok...)
2. Eentje waar je niet in de zon mocht zitten omdat je anders huiduitslag zou krijgen ( oke lekker dan, wie heeft dat in hemelsnaam uitgevonden? Ooit een winters donker land met muggen gezien?...)
3.het echte werk, zonder bijwerkingen. ( ja, daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan...)

tja, voor zo'n keuze kom je niet vaak te staan! Ik ben toen voor nummer 3 gegaan en opnieuw naar de 'Apteek' gegaan. Helaad niet meer op voorraad (hoe kan het ook anders) maar besteld en morgen in huis. Hopelijk lukt het dan!

Zaterdag gaan we naar een soort natuurpark/meertje waar reuzen stingrays ( pijlstaartroggen?) en penguins te zien zijn! Vreemde combinatie maar wel leuk om te zien, en natuurlijk om na een maand hard werken eens een dagje vrij te nemen voordat ik in het Krugerpark aan de slag ga!

That's all for now, liefs

  • 24 Maart 2010 - 20:22

    Mama:

    Alweer een andere ervaring -zo zie je maar wat je allemaal moet regelen. Hadden we hier moeten regelen maar ja, niet aan alles gedacht. Veel plezier met je laatste boot dagen!
    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 12905

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: