Galashiels dag 2 - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu Galashiels dag 2 - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Galashiels dag 2

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

13 November 2009 | Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Het is pas dag 2 maar ik heb het gevoel dat ik hier al maanden zit. Ik heb zo veel gedaan, gezien en mensen ontmoet!

Ik zit dus in een heel groot huis waarvan een groot deel van mij en mijn huisgenootje Laura is. Er zit ook een enorme tuin aanvast met super mooi uitzicht op het dorp beneden (zie fotos). Laura is een masterstudent uit Colombia en heeft me al veel verteld over "Gala" zoals ze het hier noeman. Zo schijnt het hier normaal te zijn om je frietjes te mengen met tomatensaus, stukjes vis en mayonaise.... Of wat dacht je van gefrituurde mars of snickers bars? Ja het kan hier echt, maar nee ik ga me er niet aan wagen! ;)
Ook de echte schotse taal is soms moeilijk te verstaan, maar het gaat steeds beter. Zo is 'ay' het schotse woord voor 'ja' en is 'hen' het woord waarmee vrouwen worden begroet.

Vandaag heb ik een beetje rondgekeken in het dorp (ongeveer 20-25 min lopen naar het centrum) en internet gefixt. Ook heb ik nu een UK nummer: 00447553152378

Ik ben net terug van een studenten feestje waar Laura heen ging. Ze had een kaartje voor me gekocht, dus ondanks dat ik best behoorlijk moe was van deze dag ben ik toch gegaan. Heel gezellig was het zeker! Er was een grote bar met zo'n beetje alles wat je kan bedenken en natuurlijk veel van haar vrienden ontmoet. Volgensmij ben ik de helft van de namen alweer kwijt, maar ik zal ze vast vaker tegenkomen. Daarna zijn we nog even naar een lokale pub voor studenten gegaan, maar om 1 uur begon de energie toch wel aardig op te raken.

Morgen ga ik even naar de manege om te informeren over paardrijden in het weekend, ga ik naar Merlin Vets om vast kennis te maken met de dierenartsen waar ik volgende week begin en als het mooi weer is ga ik lekker wandelen en foto's maken! Er zijn hier namelijk hele mooie wandelpaden met super uitzichten!

Binnenkort zal ik mijn blog weer updaten! Dit was het voor nu, ga eindelijk mijn nest maar eens in.

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Galashiels, Edinburgh

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

SAC lab

13 December 2009

Dagje Edinburgh

10 December 2009

Greenside Vets

07 December 2009

Na regen komt zonneschijn, toch?

04 December 2009

Wat een week..
kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 12886

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: