Behandeling, geslaagd! - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu Behandeling, geslaagd! - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Behandeling, geslaagd!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

23 November 2009 | Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Dit weekend zou ik naar Edinburgh gaan, maar omdat het zo slecht weer was hadden we besloten niet te gaan. Als de weersvoorspellingen voor volgend weekend beter zijn gaan we alsnog. Ik heb zaterdag dus alleen wat boodschappen gedaan en ben met Laura en twee van haar vrienden wat gaan shoppen (nou ja, al snel in een cafeetje beland omdat het zo hard regende, maar dat was ook gezellig ;) ). Zondag waren Lau en ik al helemaal niet vooruit te branden en hebben we de hele middag films gekeken.

Vandaag was ik dus weer helemaal uitgerust om hard aan het werk te kunnen in de praktijk. Dat was maar goed ook, want er waren twee dierenartsen ziek (de helft dus…). Harry draaide daarom ’s ochtends dubbele consulten en Iain deed de operaties. Ondertussen deden Jess en ik de voorbereidingen en kon ik meekijken en (heel veel) vragen stellen. Iain kan die altijd erg goed beantwoorden en vertelt ook altijd wat hij precies aan het doen is. Natuurlijk leer ik hem ook alle Nederlandse medische termen! We hadden bijvoorbeeld X-rays gemaakt van een hond waarop je ook alle organen goed kon zien. En..yep, hij kent nu alle namen van die organen in het Nederlands (hij weet ze altijd in één keer te onthouden!).
Later op de dag kwam er een hond binnen die onder narcose moest om een (goedaardige) tumor weg te laten halen. De hond was al 10 jaar en bleek ook heel veel tandsteen op zijn tanden te hebben. Als een dier toch onder anaesthesie is doen we behandelingen als gebitsreinigingen er nog wel eens extra bij. Dat zou Iain bij deze hond dus ook doen. Ten minste…dat dacht ik, maar hij vroeg mij toen of ik de behandeling soms wilde doen! Ik had al behoorlijk wat gebitsbehandelingen gezien, dus hij zei dat ik het vast wel kon. Na een korte uitleg over het apparaat (met de elektrische gereedschappen en waterslangetjes) ging ik aan de slag. De anaesthesist hield de harstslag en ademhaling van de hond ondertussen in de gaten en kon aan het eind controleren of ik niets over het hoofd had gezien. Nog 1 plekje hier en eentje daar en ik was klaar met mijn eerste echte behandeling! Super!
De rest van de dag waren vooral consulten (opvallend veel puppies op dit moment) en een spoedgevalletje (die gelukkig wel bleek mee te vallen). Ik begin me nu wel te realiseren hoe belangrijk het is om goed voedingsadvies mee te geven aan de eigenaren. Er zijn zo veel patienten binnengekomen die onnodig lijden aan gewrichtspijn en benauwd-/vermoeidheid door overgewicht. Vandaag was er ook een kat (8,2 kilo!) die daardoor niet eens meer kon lopen..!

Lau heeft net haar vriend opgehaald van het vliegveld en hij lijkt wel heel aardig te zijn. Gelukkig maar, want hij blijft hier 2 weken!

Dat was alles wel weer zo’n beetje. Morgen is er heel slecht weer verwacht met veel regen. Even duimen dus of de rivier dat aankan, maar over ons huisje hoeven we ons in ieder geval geen zorgen te maken.

Liefs.


  • 23 November 2009 - 22:24

    Mama:

    Alweer een hele leuke verhaal van je doet allemaal -super dat de dierenartsen laat jou zo veel zelf doen en de moeite nemen om alles uit te leggen.
    Dat regen is pech -pas op voor de riveren -kan levensgevaarlijk zijn!
    Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Galashiels, Edinburgh

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

SAC lab

13 December 2009

Dagje Edinburgh

10 December 2009

Greenside Vets

07 December 2009

Na regen komt zonneschijn, toch?

04 December 2009

Wat een week..
kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 12889

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: