On the radio! - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu On the radio! - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu

On the radio!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

26 November 2009 | Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Dinsdag ochtend was het redelijk druk, vooral omdat er maandag veel operaties waren gecancelled vanwege een tekort aan chirurgen. We moesten dus al die operaties inhalen, maar door super teamwork liepen we al snel voor op schema. Iain had mij toen gevraagd of ik met hem mee wilde naar de studio van Radio Borders voor zijn uitzending. Hij heeft namelijk elke dinsdag een soort consult uurtje op de radio waarin luisteraars kunnen bellen met vragen en waarin hij uitleg geeft over actuele problemen/onderwerpen. Ik mocht toen in de studio meeluisteren en de inkomende bellers selecteren. De radioman belde die dan terug zodat ze hun vraag konden stellen. Op een gegeven moment begon Iain ineens over de hoge kosten voor internationale studenten om te studeren in de UK en dat universiteiten daarom steeds meer geneigd zijn om amerikaanse studenten aan te nemen omdat die het meest moeten betalen. Toen zei de radioman, Brian, dat we een toekomstige student live in de studio hadden. Oh my..! That’s me! En yep, ik kreeg snel een microfoon voor m’n neus en moest toen wat vertellen over uni in Nederland vergeleken met de UK en de kosten daarvan. Gelukkig bracht ik het er goed van af! Ik had alle vragen kunnen verstaan, ondanks dat hij onwijs snel sprak met een heel sterk accent, en wist daar snel een antwoord op te vinden. Phew!

Woensdag was het (te) rustig. De ochtend begon dan wel druk, maar omdat we op dinsdag avond spreekuur hadden gehad, waren er deze middag nauwelijks afspraken. Ik ben daarom al om half 4 naar huis gegaan en kon met Laura en haar vriend Oygen wat boodschappen doen. ’s Avonds heb ik nog op de kinderen van Patricia gepast, maar verder geen bijzondere dingen gedaan.

Vandaag was het gelukkig weer wat drukker. Er waren wat routinebehandelingen als castraties/steralisaties en gebitsreinigingen, maar ook moeilijke problemen als rugpijn en huidproblemen (dat zijn echt de allermoeilijkste problemen die je kunt krijgen omdat ze overal vandaan kunnen komen). Aan het eind van de dag kwam er nog een spoedje van een labrador pup met een kniegewrichts-infectie. Dat moet heel snel behandeld worden omdat het zich anders verspreidt en niet meer te behandelen is. Zeker bij deze pup was snelle behandeling noodzakelijk omdat het gewricht anders blijvend zou beschadigen (het is natuurlijk nog in de groei) en omdat het een jachthond was. Jachthonden worden hier in schotland heel veel gebruikt en het belangrijk dat deze honden in topconditie zijn. Problemen met gewrichten of rug worden vaak niet eens behandeld, maar meteen geeuthaniseerd omdat ze niet meer kunnen werken. We hebben het gewricht daarom meteen chirurgisch gespoeld en een hoge dosis antibiotica gegeven. Morgen vroeg wordt het opnieuw gespoeld en hopelijk heeft deze pup dan nog een kans om te kunnen werken...
Ik heb vandaag ook voor het eerst meegetraint met het Fjord Borders Dames Hockeyteam. Ze spelen best hoog (in de nationals), dus het is best een challenge voor mij om ze bij te houden, maar het ging heel goed. Het viel me vooral op dat ze zo onwijs fanatiek zijn! (in tegenstelling tot sommige andere trainingen die ik bij SCHC heb gehad…) Opzich was dat ook wel goed omdat je anders veel te snel afkoelde. Toch denk ik dat mijn beenspieren morgen niet heel blij zullen zijn!

Morgen is overigens mijn laatste dag bij Merlin Vet Group helaas. Ik ga dan vanaf maandag naar de dierenkliniek in St Boswells, een dorp verderop. Hopelijk is het morgen dus nog eventjes extra druk. Zaterdag speel ik mee met de Dames 2nds. Dat is een ander team, maar ook hoog niveau. Hopelijk gaat dat goed!

  • 27 November 2009 - 06:59

    Mama:

    Alweer een mooi en vooral interessant verhaal! Wat maak je leuke doingen mee. Hopelijk is de volgende Vet praktijk net zo leerzaam en interessant.
    En veel succes met de dames zaterdag!
    Liefs Mama

  • 27 November 2009 - 09:35

    Veerle:

    Hey Kelly!
    Wat ontzettend leuk dat je zo via internet te volgen bent! Zo te horen heb je het erg naar je zin en leer je hier onwijs veel van!

    Heel veel plezier nog!
    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Galashiels, Edinburgh

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

SAC lab

13 December 2009

Dagje Edinburgh

10 December 2009

Greenside Vets

07 December 2009

Na regen komt zonneschijn, toch?

04 December 2009

Wat een week..
kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 12887

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: