Laatste dag - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

29 November 2009 | Verenigd Koninkrijk, Galashiels

De laatste dag bij Merlin Vets was (ondanks de gigaspierpijn die ik had van de training gisteren) gelukkig heel interessant. Er kwam namelijk een hond binnen met rugklachten, dus we besloten X-rays van de rug- en nekwervels te maken. Daarna vroeg Iain mij of ik de foto’s wilde bekijken en een diagnose wilde stellen. Ik kon me nog herinneren van vorige week dat er een andere hond was binnengekomen met rugklachten. Ik en Colin hadden daar toen een X-ray van gemaakt waarop ver gevorderde ‘spondalosis’ was te zien (botbruggetjes tussen ruggenwervels waardoor ze uiteindelijk aan elkaar vast groeien). Op deze foto’s was ook een vorm van spondalosis te zien, maar dan in een vroeg stadium. Ik zei daarom tegen Iain dat ik vermoedde dat de hond spondalosis had. En ik had het goed! (Hoewel Iain eerst géén idee had hoe ik dat kon weten ;) )`
Ik heb ook mijn tweede gebitsbehandeling uitgevoerd bij een 11 jaar oude herdershond. Het duurde best lang omdat het gebit er heel slecht uit zag, maar uiteindelijk was het heel mooi geworden.
De labrador puppy van donderdag had gelukkig geen tweede flush-behandeling van zijn kniegewricht nodig, omdat hij er weer bijna helemaal op kon staan. Wel moest het tien dagen lang een hoge dosis antibiotica toegediend krijgen. Hopelijk blijft de infectie weg, anders zal het alsnog moeten worden ingeslapen.
Aan het begin van de dag had ik nog op een doos (met de meest verslavende) Quality Street chocolates neergezet en de hele dag door hoorde je iedereen zeggen: I need a sweetie! En dan verdwenen ze snel naar de koffiekamer. Ik denk dat er zeker een halve doos doorheen is gegaan!

Zaterdag had ik een hockeywedstrijd vlakbij Edinbugh. We moesten ruim een uur rijden, dus we gingen al om kwart over 12 weg (de wedstrijd was om half 3 tegen de Prestons). Het was vandaag extra belangrijk om goed warm te lopen, want het was 2ºC buiten… Het zou een pittige tegenstander zijn dus we waren op alles voorbereid en hadden een goede pep-talk gehad. Ik mocht central defence staan, waar ik normaal ook altijd sta, dus dat ging heel goed. Uiteindelijk stonden we in de eerste helft al met 2-1 voor. We hadden gemerkt dat de Prestons heel goed waren als ze de ruimte kregen, maar zodra ze die ruimte niet meer hadden, veel minder goed waren. Dat was dus onze tacktiek voor de tweede helft. En dat werkte goed! We eindigden met een mooie winst van 4-1. Go Borders!
's avonds waren er nog fireworks in het centrum omdat "de kerstverlichting vanaf dat moment tot kerst aan gaat"... Iedereen is dan op straat en het lijkt net op oud&nieuw. Iedereen telt dan af vanaf 10 en precies op de laatste seconde gaan alle lichten aan en start de vuurwerk show van bijna 20 minuten. Het heeft in totaal zo'n 11.000 pond gekost (tsja, het is maar wat je ervoor over hebt..)! Heel leuk sfeertje om mee te maken!

Vandaag was het weer een uitrust-zondag (die Lau en ik altijd wel kunnen gebruiken). Het was ook weer heel koud (we hebben al wat natte sneeuw gehad!). We zijn dus alleen even een cadeautje gaan kopen voor Stann’s verjaardag die hij vanavond viert. Dat gaat vast gezellig worden :)

Morgen is mijn eerste dag in St Boswells veterinary practice. Ik moet helaas wel met de bus, omdat het te ver is om te lopen en George (die mij een lift zou kunnen geven) er maandag niet is. Hopelijk wordt het net zo’n super ervaring als die ik bij Merlin Vets heb gehad!

  • 30 November 2009 - 14:36

    Céline:

    Wooow hoe jij alles beschrijft is het net of ik naast je in de operatiekamer sta!!!
    Klinkt heel erg leuk allemaal! Ik dacht dat het in NL al veel regent en koud is, maar Schotland slaat zo te horen alles!!
    xxLiefs

  • 30 November 2009 - 22:10

    Mama:

    Hoop ook dat het goed ging bij de nieuwe praktijk!
    Veel plezier
    Liefs
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Galashiels, Edinburgh

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

SAC lab

13 December 2009

Dagje Edinburgh

10 December 2009

Greenside Vets

07 December 2009

Na regen komt zonneschijn, toch?

04 December 2009

Wat een week..
kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 12895

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: