Eerste dag @ Merlin Vets - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu Eerste dag @ Merlin Vets - Reisverslag uit Galashiels, Verenigd Koninkrijk van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Eerste dag @ Merlin Vets

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

16 November 2009 | Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Vandaag was mijn eerste werkdag bij dierenkliniek Merlin. Ik moest dus vroeg op, want het is ongeveer een half uur lopen. Opzich niet zo erg, maar de weersvoorspellingen voor deze week zien er een stuk minder mooi uit… Dat zouden nog wel eens barre tochten kunnen worden, maar vandaag ging het prima! Ik was precies optijd en nadat ik me had omgekleed in een fantastisch mooie groene outfit ging alles héél snel. Er kwamen ongeveer 12 patienten binnen die werden opgenomen. Ze kregen allemaal een plekje in een kennel die zich achterin bevonden en werden daarna in tweetallen geschoren (waar nodig) en kathethers ingebracht. Ondertussen kon ik vragen stellen en hier en daar een handje helpen. Na twee keer te hebben meegekeken bij het intuberen (buisje in de luchtpijp aanbrengen voor kunstmatige beademing) vroeg Colin mij of ik het ook eens wilde proberen! Dat was best even spannend maar het ging heel goed en de twee keren daarna ook. Weer wat geleerd! Daarna kwamen de twee chirurgen binnen (Eian en Peter) om ze te sederen en daarna te opereren. Het ging allemaal heel snel en efficient en om 2 uur waren ze alle 12 geopereerd en lagen ze weer in hun kennel om uit te slapen. Ik heb in verschillende praktijken meegelopen, maar zo als hier heb ik nooit eerder gezien! Er is ook veel personeel, maar omdat het zo ruim is opgezet loopt niemand elkaar in de weg.
Om 3 uur begonnen de consulten. Er zijn 4 consultkamers met twee dierenartsen, dus ook dat liep heel efficient. Patient na patient kwam binnen en ging weer opgelapt naar huis. Ik mocht daar ook bij helpen en de algemene check-ups doen (hart, longen, oren, ogen etc). Ik heb zelfs een hartafwijking gediagnostiseerd! Om half zes hadden we alle afspraken gehad en kon ik naar huis. (ja.. ook een half uur terug lopen, iets minder enthousiast dit keer, maar een warm welkom van mijn huisje maakte het weer helemaal goed).
Morgen ga ik met de andere Eian mee. Hij is paarden- en veearts. Het zal waarschijnlijk wel een beetje koud en nat zijn, maar ik denk ook weer een hele nieuwe experience.

Ik houd jullie op de hoogte!




  • 16 November 2009 - 21:54

    Mama:

    Wat beschrijf je mooi alles wat je mee maak. Heb ik met veel belangstelling gelezen! Zo krijg je een beren conditie met al dat lopen heen een weer. Maar vooral leuk dat ze je zoveel laat doen!
    Veel liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Galashiels

Galashiels, Edinburgh

Recente Reisverslagen:

17 December 2009

SAC lab

13 December 2009

Dagje Edinburgh

10 December 2009

Greenside Vets

07 December 2009

Na regen komt zonneschijn, toch?

04 December 2009

Wat een week..
kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 12897

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: