Time of my life! - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu Time of my life! - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Time of my life!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

03 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Gansbaai

Hey guys!
Hey guys!
Hier weer even een update vanuit suid-afrika. Gisteren werd ik relaxed wakker in saasveld lodge. Ik had vandaag eerst een vrije dag in capetown voordat ik aan het werk zou gaan bij the great white sharks. Ik had dus een mooie planning gemaakt om op een dagtripje te gaan om de pinguins te zien. Helaas was im helemaal vergeten de tijd op mijn telefoon / wekker een uur vooruit te zetten.. Je raad het al.. Ik kom met mijn uitgeslapen hoofd een uur te laat! Dat ging hem dus niet worden. Gelukkig kon de hotelmanager een ander tripje regelen naar de top van table mountain! Eerst dus omhoog gereden en dan het laatste stukje met de panorama kabelbaan! Ontzettend gaaf om te zien en een spectaculair uitzicht over de stad en atlantische oceaan die oneindig ver leek te reiken. Hier en daar natuurlijk een fotootje gemaakt voordat ik verder ging. Het tweede deel van de dag heb ik toen bij waterfront gespendeerd. Een hele mooie haven met veel winkels en terrasjes. Ik ben daar samen met de drie amerikanen van table mountain wat gaan drinken en toen weer vroeg mijn nest in. Ik zou namelijk om 5 uur sochtends worden opgepikt.. Jammergenoeg was het van slaap niet gekomen aangezien er een behoorlijke wind stond en het hotel tegenover luiken had... Ja, die klapperden als een gek natuurlijk.. De volgende morgen met 5 andere slaapkoppen in een busje naar gansbaai gereden. Zo'n anderhalf uur rijden. Ik mocht vandaag even toeristje spelen om de crew en andere studenten te leren kennen en een idee te krijgen van de organisatie op de boot. Daar heb ik natuurlijk uitgebreid gebruik van gemaakt! Camera in aanslag en na een paar mooie shots ging ik de kooi in voor de Echte shark experience. De kooi is ongeveer 2 meter lang en hangt aan de zijkant van de boot. Er kunnen 5 mensen tegelijk in. Je moet dan met je hoofdboven water blijven en zodra de crew roept " DOWN !" dan Duik je onder en kan je ze langs zien zwemmen! Heeel mooi en soms kwamen ze ook heel dichtbij!
Later op de dag gingen we nog helpen in de swopshop. Kinderen uit arme wijken kunnen daar recyclebaar afval brengen, waar ze punten voor krijgen. Die mogen ze dan uItgeven in de winkel ( vb schoolspulletjes of speelgoed) en daarna krijgen ze een kopje soep mee. Heel mooi om te zien en Tegelijkertijd helpen ze allemaal mee aan het verbeteren van het mileu! Volgende week doen we dat dus weer :)
daarna nog gebbq'ed in de tuin en een film gekeken op grootscherm! Heel erg gezellig en ben benieuwd wast de komende dagen zullen brengen!

  • 03 Maart 2010 - 07:24

    Mama:

    Mooi dat je toch de Table Mountain op kon! Ben blij dat alles, ondanks de dag vergissing, nu goed looot.
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 12904

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: