Divemaster! - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu Divemaster! - Reisverslag uit Gansbaai, Zuid-Afrika van kelly hosman - WaarBenJij.nu

Divemaster!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg kelly

14 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Gansbaai

Daar was ik weer met een blogje! Dit keer wat later dan normaal, want het is hier gigantisch druk!
Ik werk namelijk in principe elke dag. Ook in het weekend. Natuurlijk mag ik een dagje vrij nemen als ik dat wil, maar daar is het veel te leuk voor. Ik ben nu al een tijdje bezig divemaster te worden en gisteren was het dus zover en stond ik er alleen voor. Julia, mijn begeleider was er namelijk niet, maar het ging prima!
De eerste trip was eigenlijk ook wel heel leuk omdat daar een grote groep nederlanders bij was, en ik dus hun speciale "dutch divemaster" was! Ik heb dus lekker alles in het nederlands lopen babbelen terwijl de crew er niets van kon verstaan ;)
de tweede trip was meteen een stuk lastiger omdat daar een groep brazillianen bij zaten die niet of nauwelijks engels spraken. Ik moest dus heel langzaam uitleggen terwijl er iemand naast mij het weer naar het brazilliaans vertaalde. Maargoed, ik denk dat ze het wel hebben begrepen want alle armen en benen zaten er na afloop nog aan!
's Avonds hebben clair en ik nog een film gehuurd ( we hebben een heel tof videotheekje bij ons in de straat ontdekt! ) en was andreas met de mannen naar de bar voor de rugbywedstrijd. De vorige keet waren we wel mee gegaan maar we snapten helemaal niks van het spel en de mannen riepen alleenmaar STORRRRMMERRS!! Echt mega hard ( opzich trouwens best grappig;) )
Inmiddels staat hier overigens alles in het teken van voetbal. Dit jaar is het toernooi namelijk in zuid-afrika ( ik ben dan net terug in nederland). Alle prullenbakken zijn zelfs in de vorm van een voetbal! Haha

Vandaag toevallig weer een groep nederlanders en een paar amerikanen. Deze keer was Shaun er ook niet, dus moest ik zowel divemaster zijn als deckhand! Gelukkig was er tussendoor nog wel tijd om de haaien te zien. En wederom de 4m haai gezien! Heel gaaf!

Andreas en ik gingen vanmiddag ook nog even boodschappen doen met de auto, dus vroeg Maoli of hij een lift naar huis kon krijgen. Hij ging dus mee en vertelde waar we precies heen moesten. Op een gegeven moment moesten we afslaan en reden we een soort sloppenwijk binnen. En hoe verder we reden hoe armoediger de "huizen" werden. Eigenlijk waren het niet meer dan een paar golfplaten en wat planken. Toen we er waren kwamen zijn twee zoontjes van 3 en4 naar buiten gerend om ons te begroeten. Heel schattig om te zien, maar tegelijkertijd besefte ik me ook dat de altijd vrolijke Maoli in dit soort omstandigheden leefde. Zoals andreas achteraf ook zei: 'it's the part of africa people don't get to see'.

Morgen weer een druk programma en om 5 uur op.
Hopelijk is het weer zonnig en krijgen we gezellige klanten aan boord.
Tot de volgende blog!! Xx

  • 15 Maart 2010 - 06:25

    Mama:

    Een soberend ervaring om te zien hoe iemand leeft in het andere deel van zijn leven. Mooi geschreven. Grandma en Grandpa sturen veel liefs!
    xx
    ...en was leuk om te kletsen zaterdag!

  • 16 Maart 2010 - 19:54

    Tim:

    Heey Kelloo,

    Echt suuuper vet wat je allemaal gedaan hebt! Ik herinnerde me altijd op verkeerde momenten (als het niet kan dus) dat ik je blog moest lezen, dus ik moest nog even wat inhalen vandaag!
    T'is hier wel poepweer hoor, haha. Mazzelaar!
    Wel een beetje leeg huis in de middagen, alleen Sam is hier (en de bouwvakkers ook nu), en soms ook Anna in de weekenden.
    Hockey gaat heel goed, en niet. Wedstrijden gaan echt super, alleen de trainingen vallen nog flink tegen.

    Veel plezier de komende dagen!
    Xx

  • 21 Maart 2010 - 22:40

    Ilona:

    Ha Kelly, dat zijn bijzondere ervaringen met de haaien. Ik las net vandaag een reisverslag in de krant van deze jonge nog nieuwe toeristische trekker.Moeten jullie ze ook lokken met stinkende drapjes en vissenkoppen?
    De wereld van Maoli is voor de meesten het echte leven in ZA.
    Heel veel succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kelly

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 12910

Voorgaande reizen:

27 Maart 2014 - 22 Mei 2014

USA

28 Februari 2010 - 28 Mei 2010

Zuid-Afrika

11 November 2009 - 20 December 2009

Galashiels, Edinburgh

Landen bezocht: